پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226761
اولين شبکه اجتماعي ايران راه اندازي شد
تاریخ انتشار : 1395/08/02 09:20:32
نمایش : 889
در رابطه با تأثير شبکه‌هاي اجتماعي بر روي آسيب‌هاي اجتماعي گفت: در فضاي مجازي کارهاي بسياري انجام شده به طوري که نشست کميته علمي را طي روزهاي 4 و 5 آبانماه در اين زمينه داريم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در رابطه با تأثير شبکه‌هاي اجتماعي بر روي آسيب‌هاي اجتماعي گفت: در فضاي مجازي کارهاي بسياري انجام شده به طوري که نشست کميته علمي را طي روزهاي 4 و 5 آبانماه در اين زمينه داريم.

وي گفت: فضاي مجازي را بايد قبول کنيم که مانند فضاي واقعي هم قابل استفاده و منفعت است و هم مي‌تواند ايجاد آسيب کند. 

به شبکه هاي اجتماعي به چشم فرصت نگاه کنيم نه تهديد!

وي ادامه داد: نمي‌توان جلوي چنين فضايي را گرفت، حتي اگر همه آن آسيب‌ساز باشد، بلکه بايد به آن به چشم يک فرصت نگاه شود و کارهاي آموزشي که با کتاب و فيلم و تربيت مربي زمان‌بر است مي‌توان با اين شبکه‌ها به سرعت انجام داد، البته به شرطي که به درستي طراحي شود و فضا به اين سمت برود. 

رئيس مرکز پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي گفت: ما به دنبال استفاده از اين فضاها هستيم و به عنوان فرصت به شبکه‌هاي اجتماعي نگاه مي‌کنيم و هر چقدر اينگونه نگاه افزايش يابد، از تهديدهاي آن کم مي‌شود و هر چقدر به شکل دشمن به آن نگاه کنيم، دائم براي جوانان و خانواده ها تهديد محسوب خواهد شد. 

رضازاده گفت: واقعيت اين است که نمي‌توانيم جلوي اين شبکه ها را بگيريم و فيلتر کردن شبکه‌هاي اجتماعي را تأييد نمي‌کنم، هر چند در جايي ممکن است براي يک مدت مشخص مناسب باشد، اما اينکه براي هميشه بتوانيم سايت‌ها و شبکه‌ها را فيلتر کنيم امکانپذير نيست و تأثير مناسب هم نمي‌گذارد. 

رئيس مرکز پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي گفت: البته ايجاد محدوديت براي زماني محدود و در جاهاي مشخصي خوب است، مثلا در مورد اعتياد بايد با آن مقابله شود، اما براي مدت و جاي مشخصي کاربرد دارد و نبايد تمام اهداف و تلاش ها به سمت بستن و فيلتر کردن شبکه‌ها باشد چرا که نتيجه آن آسيب‌ديدن جامعه است. 

رونمايي از شبکه اجتماعي کاملا ايراني

وي از رونمايي نسخه اوليه يک شبکه اجتماعي مجازي در کشور خبر داد و گفت: از علل شکست شبکه‌هاي ايراني اين است که مخاطب ندارند، به همين دليل براي آن فکري کرده‌ايم که چگونه مخاطب جذب کنيم. 

رضازاده گفت: اين شبکه مجازي مانند شبکه‌هاي معمولي ديگر است، اما ويژگي‌هاي خاصي دارد، به طوري که پيام‌هاي سلامت در دسترس است، باکس‌هاي مختلفي دارد و سرور آن ايراني است. اين شبکه اجتماعي مجازي، همان وايبر ايراني است که در گذشته قرار بود ايجاد شود. 

وي ادامه داد: اعضاي اين شبکه، شبکه‌هاي واقعي در ارتباط با آسيب‌هاي اجتماعي و سازمان‌هاي مرتبط با آن است که به ترتيب به شبکه اضافه مي‌شوند. 

رايزني با مخابرات براي پوشش شبکه اجتماعي ايراني

وي در مورد سرعت و حمايت سرور اين شبکه گفت: سازمان مخابرات بايد همراهي لازم را داشته باشد که البته رايزني‌ها انجام شده، از نظر فني و سرعت اينترنت، اين شبکه حمايت شود. 

وي با تأکيد بر اينکه بايد کاري کنيم شبکه اجتماعي ملي جذاب شود، گفت: مسئولان بايد کمک کنند تا مردم به آن اعتماد داشته باشند. 

تاثير غيرمستقيم شبکه‌هاي اجتماعي روي آسيب‌ها

رئيس مرکز پيشگيري و درمان اعتياد بهزيستي در رابطه با افزايش آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از بيشتر شدن شبکه‌هاي اجتماعي در کشور گفت: نبايد اينگونه نگاه کنيم که شبکه‌هاي اجتماعي روي آسيب‌ها تأثير مستقيم دارند، بلکه با تأثير غيرمستقيم باعث افزايش برخي از آسيب‌ها مانند طلاق مي‌شوند، به طوري که يک خانواده زمينه چنين آسيبي را دارد و اين شبکه‌ها آن را افزايش مي‌دهد. 

وي تأکيد کرد: بايد روي فرصت‌ها بيشتر کار شود و مي‌توانيم به نکات مثبت اين شبکه‌هاي اجتماعي توجه کنيم.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html